ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK

หน่วยงาน จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK
นักวิจัย : Nattaya Prapaipanich
คำค้น : -
หน่วยงาน : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ผู้ร่วมงาน : Chulalongkorn University. Faculty of Economics , Nualnoi Treerat , Chantal Herberholz
ปีพิมพ์ : 2557
อ้างอิง : http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46400
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This thesis studies the determinants of subjective well-being, with the main focus on types of consumption, including material, experiential, and online social network (OSN) goods. Friendship types, particularly virtual friends, are also examined, given social changes in today’s digital age. In addition, the feeling of debt burden associated with OSN goods is explored. The study uses cross-sectional data from a survey in Bangkok (n=500) collected in February and March 2015. Subjective well-being functions are estimated by ordinary least squares (OLS). The results show that all consumption types are strongly and negatively associated with subjective well-being, with material goods purchased decreasing SWB the most. The number of virtual friends is significantly and negatively correlated with SWB. The feeling of debt burden from OSN goods purchased is negative and statistically significantly associated with SWB, but the magnitude is small though. The implication of the study is to raise awareness that purchasing goods, especially material goods, may not create greater happiness. Exhortation by the government to spend less money on these types of consumption goods may be one tool to influence behaviour.

Thesis (Ph.D. (Economics))--Chulalongkorn University, 2014

บรรณานุกรม :
Nattaya Prapaipanich . (2557). CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK.
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Nattaya Prapaipanich . 2557. "CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK".
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Nattaya Prapaipanich . "CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK."
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2557. Print.
Nattaya Prapaipanich . CONSUMPTION,ONLINE SOCIAL NETWORKING,AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN COSMOPOLITAN BANGKOK. กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย; 2557.