ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง

หน่วยงาน สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง
นักวิจัย : สุกัญญา แช่มช้อย
คำค้น : Classroom Action Research , educational administration , Empowerment , school administrator , strategies
หน่วยงาน : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2558
อ้างอิง : http://elibrary.trf.or.th/project_content.asp?PJID=MRG5480067 , http://research.trf.or.th/node/9016
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

"This research aimed to develop an empowerment strategy to be used by administrators under the Office of the Basic Education Commission (OBEC) in the lower northern area of Thailand to facilitate teachers to conduct Classroom Action Research (CAR). The research methodology employed mixed methods comprised four stages. The first stage was a survey study of factors that affected teachers on conducting CAR. In this stage, questionnaires collected from 293 teachers were used. The statistical data were analyzed by means, standard deviation and stepwise multiple regression analysis. In the second stage, empowerment strategies were drafted using the research results from the first stage. Group discussions among 12 experts were employed. The third stage was an implementation of the draft retrieved from the second stage to four schools as case studies. The final stage was the evaluation of the possibility of the drafted empowerment strategies made. Questionnaires collected from 215 administrators were used. The statistical data were analyzed by means and standard deviations. The results indicated as follows; the empowerment strategies for OBEC school administrators used in facilitating teacher to conduct CAR consisted of 5 policy level strategies. 1) Building awareness of conducting CAR 2) Developing CAR skills 3) Developing the CAR management system 4) Using KM based driven CAR 5) Developing CAR networking with the other school/district/ university. "

บรรณานุกรม :
สุกัญญา แช่มช้อย . (2558). การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง.
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย.
สุกัญญา แช่มช้อย . 2558. "การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง".
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย.
สุกัญญา แช่มช้อย . "การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง."
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย, 2558. Print.
สุกัญญา แช่มช้อย . การวิจัยและพัฒนากลยุทธ์การเสริมสร้างพลังอำนาจครูในการทำวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนสำหรับผู้บริหารสถานศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการศึกษาขั้นพื้นฐานในเขตภาคเหนือตอนล่าง. กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย; 2558.