ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Supplier relationship management for electronics manufacturing service company

หน่วยงาน จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Supplier relationship management for electronics manufacturing service company
นักวิจัย : Pornthip Chengsuebsant
คำค้น : Customer relations , Electronic industries -- Customer services , Risk management , ความสัมพันธ์กับลูกค้า , อุตสาหกรรมอิเล็กทรอนิกส์ -- บริการลูกค้า , การบริหารความเสี่ยง
หน่วยงาน : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ผู้ร่วมงาน : Parames Chutima , Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
ปีพิมพ์ : 2553
อ้างอิง : http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/36056
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Thesis (M.Eng)--Chulaongkorn University, 2010

The purpose of this research is to study the potential root cause of the delays in Failure Analysis process including supplier selection. The extended research on its characteristics will be necessary. The objectives of this research are to minimize and prevent the delay in our internal process to ship part for performing failure analysis at supplier site. This will be focus on of time and quality. Preventive methods will also be created. Supplier relationship management including for supplier assessment by using audit method and create the audit checklist as a guideline for other supplier audit in the same service. For supplier development which focuses on the delivery, FMEA (Failure Mode and Effect Analysis) will be used to assess the risk sensitivity from 44 potential root causes. The assessment of the RPN (Risk Priority Number) using Analysis shows that there are in total of 24 critical potential root causes. The analysis of critical potential root causes is done by using 5 why analysis and creating the preventive actions is. Two mains preventive action would resolve the intensity of these potential root causes to lower the RPN value of the critical potential root causes. The results show that the RPN after applying preventive actions has reduced by 60%. After implementation of time that use for delivery process improve from normal 60% and also meet for customer requirement., There were improvements in the delaying shipment showing a big improvement compared with to the normal process. It is proven that development process has improved the result of the project in terms of time and quality.

บรรณานุกรม :
Pornthip Chengsuebsant . (2553). Supplier relationship management for electronics manufacturing service company.
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Pornthip Chengsuebsant . 2553. "Supplier relationship management for electronics manufacturing service company".
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Pornthip Chengsuebsant . "Supplier relationship management for electronics manufacturing service company."
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2553. Print.
Pornthip Chengsuebsant . Supplier relationship management for electronics manufacturing service company. กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย; 2553.