ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom
นักวิจัย : Mathupayas Thongmak
คำค้น : Facebook , Higher education , Social network , Technology acceptance
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2557
อ้างอิง : Knowledge management and e-learning. 6,3 (2014) pp. 316-331 , 2073-7904 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/7717
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Online social networks have become popular tools for facilitating social connections and communication in the world society. The literature demonstrates clear benefits of social networks in encouraging informal learning, linking learners, and enhancing classroom experiences. The main goal of this paper is to find antecedents and consequences of the adoption of Facebook in the classroom of a university in Thailand. The findings revealed that students' perceived usefulness and ease of use and instructor characteristics significantly drive students' intention to adopt Facebook.

บรรณานุกรม :
Mathupayas Thongmak . (2557). Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Mathupayas Thongmak . 2557. "Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Mathupayas Thongmak . "Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2557. Print.
Mathupayas Thongmak . Factors determining learners' acceptance of facebook in a higher education classroom. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2557.