ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Social networking management to enhance thailand destination image

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Social networking management to enhance thailand destination image
นักวิจัย : Laddawan Kaewkitipong , Siriluck Rotchanakitumnuai , Veerapong Malai
คำค้น : Destination image , Social network , Social network management , Thailand , Tourism
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2556
อ้างอิง : Proceedings of the International Conference on Electronic Business (ICEB) (2013) pp. 184-189 , 1683-0040 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/7560
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This preliminary research studies the dimension of social network site management. It is part of a bigger research project which aims to investigate the influence of social network site management on the creation of destination image of Thailand. As the power of social media in the tourism industry has become stronger, it is important to understand its influence on destination image creation. This part of research confirms three factors that can be considered main components of social site network management that are influential to tourists' decision to use social network sites to find travelling tips/ other tourism information.

บรรณานุกรม :
Laddawan Kaewkitipong , Siriluck Rotchanakitumnuai , Veerapong Malai . (2556). Social networking management to enhance thailand destination image.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Laddawan Kaewkitipong , Siriluck Rotchanakitumnuai , Veerapong Malai . 2556. "Social networking management to enhance thailand destination image".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Laddawan Kaewkitipong , Siriluck Rotchanakitumnuai , Veerapong Malai . "Social networking management to enhance thailand destination image."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2556. Print.
Laddawan Kaewkitipong , Siriluck Rotchanakitumnuai , Veerapong Malai . Social networking management to enhance thailand destination image. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2556.