ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand
นักวิจัย : Methawut Peerapornvitoon
คำค้น : Adult education , Continuing education , Inservice training , Workplace Learning and Performance , Competencies , Thailand , Human resource development , Learning , WLP
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2542
อ้างอิง : Ph.D., The Pennsylvania State University, 1999, 182 pages , 9780599424692 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4262 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4262
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Workplace Learning and Performance (WLP) is the latest model in Human Resource Development (HRD). A comprehensive study conducted in the U.S. provided a WLP model that includes 52 competencies, six competency groups, and seven roles necessary to present and future job success. This study sought to replicate in Thailand the WLP competency study to explore trends in the field regarding these competencies, competency groups, and roles. The target population was 1,315 members of the Personnel Management Association of Thailand. A sample of 586 was drawn from the population using the RESS program available through the Computer Center, The Pennsylvania State University. The original WLP survey was modified for use in Thailand. A survey was mailed to 586 respondents; a total of 255 completed surveys were returned, for a response rate of 43.52%. Analyses of data revealed a high level of agreement between Thai practitioners as to (a) the future importance of the competencies, competency groups, and roles of WLP; (b) a significantly higher importance in the future than at present for all competencies, competency groups, and roles, and a similar higher future importance across practitioners' WLP disciplines and levels within organizations; (c) an increase in future perceived importance for the computer mediated communication competency and the technological competency groups and a plateau for the intervention implementor as the most important role at present and in the future; (d) few competencies having a significant difference between practitioners' disciplines and levels; and (e) no significant difference in perceived importance between practitioners' disciplines and roles as to competency groups and roles. This evidence supported the findings for the replicated study. The findings for this study are of value for research, education, and business. It is recommended that further studies be conducted involving other groups of practitioners and professionals to explore consistency of study results. A cross-cultural study also should be carried out to examine findings between countries. Educators should employ the study results to develop the field of WLP in Thailand. Moreover, practitioners and professionals in business should use the findings as a guideline to improve learning and performance in their setting.

บรรณานุกรม :
Methawut Peerapornvitoon . (2542). A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Methawut Peerapornvitoon . 2542. "A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Methawut Peerapornvitoon . "A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2542. Print.
Methawut Peerapornvitoon . A survey of workplace learning and performance: competencies and roles for practitioners in Thailand. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2542.