ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning
นักวิจัย : Cholyeun Hongpaisanwiwat
คำค้น : Attention drawing , Multimedia learning
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2549
อ้างอิง : 7th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET) art. no. 4141690 (2006) pp. 652-653 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/3159 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/3159 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/3159
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Sixty students from the secondary school participated in a comparison study conducted to examine the effects of attention drawing techniques (framing, masking, zooming and agent) on recall performance in studying from a multimedia presentation. Results showed that there were significant differences among groups. The groups of masking, framing and agent attention drawing techniques could produce better recall performance than the control group. The result suggests that the basic technique such as framing sufficiently draws students' attention to the multimedia presentation.

บรรณานุกรม :
Cholyeun Hongpaisanwiwat . (2549). The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Cholyeun Hongpaisanwiwat . 2549. "The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Cholyeun Hongpaisanwiwat . "The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2549. Print.
Cholyeun Hongpaisanwiwat . The comparison study of attention drawing techniques for multimedia learning. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2549.