ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Irreversibility and learning in the context of global climate change

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Irreversibility and learning in the context of global climate change
นักวิจัย : Chalotorn Kansuntisukmongkol
คำค้น : Irreversibility , Learning , Climate change , Real options
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2547
อ้างอิง : Ph.D., University of California, Berkeley, 2004, 154 pages; AAT 3165436 , 9780542008627 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/2525 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/2525
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

The concept of "irreversibility effect" has been developed by environmental economists to study the intertemporal interaction between learning and decision making under the context of uncertainty and irreversibility. The fact that the "irreversibility effect" holds unambiguously in the simple models used in the early literature creates a false impression that the "irreversibility effect" is a direct consequence of irreversibility. Recent literature, however, shows that the "irreversibility effect" does not hold universally when the model becomes more complex. This dissertation argues that the key to a better understanding of the "irreversibility effect" is to recognize that the focus of the conventional definition of the "irreversibility effect" is not on irreversibility but on anticipated future learning. A new framework for understanding the issue is proposed based on three concepts: "learning effect", "irreversibility bias", and "irreversibility bias on the learning effect". Chapter 1 demonstrates how the new framework operates by applying it to four simple (linear and single quadratic) models of abatement investment option under global climate change. The analysis illustrates how the "irreversibility bias on the learning effect" is induced from the "irreversibility bias" as well as how the "learning effect when there is no constraint" combines with the "irreversibility biases on the learning effect" in determining the direction of the "learning effect in the irreversible case". Chapter 2 takes the natural next step by applying the proposed framework to four additionally more complex (double- and triple-quadratic) models. The complexity of these models creates more complicated results that help generate deeper understanding of the framework. The results of the analysis show that the direction of the "irreversibility bias", as well as the direction of the "learning effect", is critically dependent on the functional assumptions of the model. Chapter 3 provides a critical discussion of various sufficient conditions that have been proposed in the literature for the "irreversibility effect" to hold, together with an interpretation of these criteria from the perspective of the new "learning effect" framework. The analysis shows that the sufficient conditions proposed by Freixas and Laffont (1984) are essentially equivalent to the results derived in Epstein (1980).

บรรณานุกรม :
Chalotorn Kansuntisukmongkol . (2547). Irreversibility and learning in the context of global climate change.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Chalotorn Kansuntisukmongkol . 2547. "Irreversibility and learning in the context of global climate change".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Chalotorn Kansuntisukmongkol . "Irreversibility and learning in the context of global climate change."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2547. Print.
Chalotorn Kansuntisukmongkol . Irreversibility and learning in the context of global climate change. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2547.