ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Driver perception response time during the signal change interval

หน่วยงาน Nanyang Technological University, Singapore

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Driver perception response time during the signal change interval
นักวิจัย : Goh, Pin Kai , Wong, Yiik Diew
คำค้น : DRNTU::Engineering::Civil engineering::Transportation.
หน่วยงาน : Nanyang Technological University, Singapore
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2547
อ้างอิง : Goh, P. K., & Wong, Y. D. (2004). Driver perception response time during the signal change interval. Applied health economics and health policy. , 1175-5652 , http://hdl.handle.net/10220/6718
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : Applied health economics and health policy
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

The importance of perception response time (PRT) values for traffic signal change interval design, and the need to monitor the design PRT value, are challenges facing transportation professionals. However, current methods used to validate the design PRT value from on-site observational studies have failed to yield convincing proof that the 1 second design value is adequate. A modification to on-site data capture and extraction, using a transitional zone (TZ), is used to overcome this deficiency. The TZ allows the systematic identification and exclusion of those drivers who have time to delay their responses. Their inclusion in past studies inflated PRT values. Their exclusion in this study provides a more accurate value.

บรรณานุกรม :
Goh, Pin Kai , Wong, Yiik Diew . (2547). Driver perception response time during the signal change interval.
    กรุงเทพมหานคร : Nanyang Technological University, Singapore.
Goh, Pin Kai , Wong, Yiik Diew . 2547. "Driver perception response time during the signal change interval".
    กรุงเทพมหานคร : Nanyang Technological University, Singapore.
Goh, Pin Kai , Wong, Yiik Diew . "Driver perception response time during the signal change interval."
    กรุงเทพมหานคร : Nanyang Technological University, Singapore, 2547. Print.
Goh, Pin Kai , Wong, Yiik Diew . Driver perception response time during the signal change interval. กรุงเทพมหานคร : Nanyang Technological University, Singapore; 2547.