ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences
นักวิจัย : Tao, Sun , Seounmi, Youn , Guohua, Wu , Mana Kuntaraporn
คำค้น : Advertising , Research , Internet marketing , Internet advertising , Brand equity , Advertisers
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2548
อ้างอิง : American Academy of Advertising Conference Proceedings. (2005) p. 27 , 0883-2404 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/1085
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

The power of word-of-mouth buzz online just simply cannot be ignored and understated. Online word-of-mouth or word-of-mouse (OWOM) is a popular strategy used by marketers and advertisers to expand their customer base and build brand equity. Although there have been unabated interests in OWOM, little academic research has been conducted on this significant topic. An understanding of the antecedents and outcomes of OWOM will help marketers gain a competitive edge by designing strategies to reap the benefits of a loyal troupe of e-fluentials. This paper developed an integrated model that explored the antecedents and consequences of OWOM among 250 college students in the context of music-related products. Music was chosen as the focal product category of interest since it is a popular topic for OWOM among college students. Research also indicated that music was a frequently sold online product. The OWOM consists of both online opinion leadership and opinion seeking. This study identified a positive relationship between product innovativeness and online opinion leadership, though no significant relationship was found between product innovativeness and online opinion seeking. It did suggest that the innovative trait and online opinion seeking, though not directly related, are linked through online opinion leadership. This study also documented the causal path from web usage to both opinion leadership and opinion seeking. Contrary to the original hypothesis, music involvement was not found to be significantly related to OWOM. The model indicated that OWOM (both opinion leadership and opinion seeking) led to online forwarding and online chatting. Besides, online forwarding was found to have a positive impact on online chatting, which has a potential to reach a wider audience than the former. From a managerial perspective, this study revealed the picture of a typical online opinion leader: Innovative, ready to learn about and adopt new products, and familiar with online...

บรรณานุกรม :
Tao, Sun , Seounmi, Youn , Guohua, Wu , Mana Kuntaraporn . (2548). Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Tao, Sun , Seounmi, Youn , Guohua, Wu , Mana Kuntaraporn . 2548. "Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Tao, Sun , Seounmi, Youn , Guohua, Wu , Mana Kuntaraporn . "Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2548. Print.
Tao, Sun , Seounmi, Youn , Guohua, Wu , Mana Kuntaraporn . Online word-of-mouse : an exploration of its antecedents and consequences. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2548.