ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs)

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs)
นักวิจัย : Nitaya Wongpinunwatana , Chalermsak Lertwongsatien
คำค้น : Electronic commerce , Small business , Technological change , Internet , Statistical analysis
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2546
อ้างอิง : Journal of global information technology management. 6,3 (2003) pp. 67-83 , 1097-198X , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/555
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Thailand, one of the fast growing countries in Asia, has initiated and implemented a series of national plans and activities to promote e-commerce adoption in both public and private sectors. Despite such efforts, e-commerce adoption rate is still slow. It is therefore important to understand factors affecting a firm's decision on e-commerce adoption in Thailand. This study examines the factors influencing e-commerce adoption decisions in small and medium enterprises (SMEs) in Thailand. We classify firms into three main groups based on the earliness of e-commerce adoption, namely adopters, prospectors, and laggards. Three groups of factors influencing adoption decisions are identified, including organizational, technology, and environmental factors. Data was collected through a national survey in Thailand. The statistical analysis results strongly support the hypotheses. The results are interpreted and the implications of this study are subsequently discussed. [PUBLICATION ABSTRACT]

บรรณานุกรม :
Nitaya Wongpinunwatana , Chalermsak Lertwongsatien . (2546). E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs).
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Nitaya Wongpinunwatana , Chalermsak Lertwongsatien . 2546. "E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs)".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Nitaya Wongpinunwatana , Chalermsak Lertwongsatien . "E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs)."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2546. Print.
Nitaya Wongpinunwatana , Chalermsak Lertwongsatien . E-commerce adoption in Thailand: An empirical study of Small and Medium Enterprises (SMEs). กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2546.