ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency
นักวิจัย : Sripathum Noom-ura
คำค้น : ENGLISH language -- Study & teaching -- Foreign speakers , THAI students , LEARNING , UNIVERSITIES & colleges
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2551
อ้างอิง : Asian EFL Journal; Dec2008, Vol. 10 Issue 4, p173-192 , 17381460 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/480
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This study aimed at exploring the results of an intervention designed to improve the listening-speaking skills of students with low English proficiency for 60 hours over three weeks. These twenty-eight students were randomly selected from the lowest group in English ability among the first year students at Thammasat University, Thailand. The students had participated in integrated-skills classes unsuccessfully and had become less motivated in learning English. Three teachers designed a course to help students find English learning more enjoyable, develop a better attitude and get ready to study ESP courses in subsequent years of university. The data was collected from the pre-post tests, pre-post questionnaires, classroom observation, students' self reflection, and course evaluation. The findings showed that: (1) the scores and the students' readiness, interests, and confidence in learning and using English were significantly increased; (2) some students rated as 0 or 0+ speakers became Level 1+ and Level 2 performers; (3) from classroom observation, the students showed good rapport among themselves and with the teachers; (4) the students reflected on their changes cognitively, affectively and behaviorally; and (5) the students were satisfied with the course as a whole. The research also analyzed the factors for success and gave some recommendations for an EFL situation

บรรณานุกรม :
Sripathum Noom-ura . (2551). Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Sripathum Noom-ura . 2551. "Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Sripathum Noom-ura . "Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2551. Print.
Sripathum Noom-ura . Teaching listening-speaking skills to Thai students with low English proficiency. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2551.