ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Executive Insights : countering brand counterfeiters

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Executive Insights : countering brand counterfeiters
นักวิจัย : Green, Robert T. , Smith, Tasman
คำค้น : Brand name products , Product counterfeiting , Consumer behavior , Brand equity , Dual economy , Emerging markets , Brand image , Product management , Marketing strategy , Intangible property , Success in business , Prevention , Economic aspects
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2545
อ้างอิง : Journal of international marketing. 10,4 (2002) pp. 89-106 , 1069-031X , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/370
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Brands represent the most valuable asset that many firms possess, and the associated brand equity is usually the result of years of development efforts. Yet many brands are becoming increasingly threatened by the worldwide phenomenon of brand counterfeiting, whereby imitations of the brand are sold to unwary consumers as the original. Counterfeits are known to flourish especially in developing countries that have weak legal infrastructures and corruptible public officials. What can a company do in the face of this threat? The authors summarize the literature that addresses this issue and provide an in-depth description of how one company addressed the threat of counterfeits in a lucrative developing market. The case illustrates the lengths companies may need to go to respond to counterfeits and raises many issues in relation to these actions

บรรณานุกรม :
Green, Robert T. , Smith, Tasman . (2545). Executive Insights : countering brand counterfeiters.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Green, Robert T. , Smith, Tasman . 2545. "Executive Insights : countering brand counterfeiters".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Green, Robert T. , Smith, Tasman . "Executive Insights : countering brand counterfeiters."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2545. Print.
Green, Robert T. , Smith, Tasman . Executive Insights : countering brand counterfeiters. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2545.