ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence

หน่วยงาน มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence
นักวิจัย : Welch V. , Akl E. , Pottie K. , Ansari M. , Briel M. , Christensen R. , Dans A. , Dans L. , Eslava-Schmalbach J. , Guyatt G. , Hultcrantz M. , Jull J. , Katikireddi S. , Lang E. , Matovinovic E. , Meerpohl J. , Morton R. , Mosdol A. , Murad M. , Petkovic J. , Schünemann H. , Sharaf R. , Shea B. , Singh J. , Solà I. , Stanev R. , Stein A. , Thabaneii L. , Tonia T. , Tristan M. , Vitols S. , Watine J. , Tugwell P.
คำค้น : -
หน่วยงาน : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2560
อ้างอิง : 08954356 , 2-s2.0-85023780664 , 10.1016/j.jclinepi.2017.01.015 , https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85023780664&origin=inward , http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/41182
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

© 2017 The Authors. Objectives: The aim of this paper is to describe a conceptual framework for how to consider health equity in the Grading Recommendations Assessment and Development Evidence (GRADE) guideline development process. Study Design and Setting: Consensus-based guidance developed by the GRADE working group members and other methodologists. Results: We developed consensus-based guidance to help address health equity when rating the certainty of synthesized evidence (i.e., quality of evidence). When health inequity is determined to be a concern by stakeholders, we propose five methods for explicitly assessing health equity: (1) include health equity as an outcome; (2) consider patient-important outcomes relevant to health equity; (3) assess differences in the relative effect size of the treatment; (4) assess differences in baseline risk and the differing impacts on absolute effects; and (5) assess indirectness of evidence to disadvantaged populations and/or settings. Conclusion: The most important priority for research on health inequity and guidelines is to identify and document examples where health equity has been considered explicitly in guidelines. Although there is a weak scientific evidence base for assessing health equity, this should not discourage the explicit consideration of how guidelines and recommendations affect the most vulnerable members of society.

บรรณานุกรม :
Welch V. , Akl E. , Pottie K. , Ansari M. , Briel M. , Christensen R. , Dans A. , Dans L. , Eslava-Schmalbach J. , Guyatt G. , Hultcrantz M. , Jull J. , Katikireddi S. , Lang E. , Matovinovic E. , Meerpohl J. , Morton R. , Mosdol A. , Murad M. , Petkovic J. , Schünemann H. , Sharaf R. , Shea B. , Singh J. , Solà I. , Stanev R. , Stein A. , Thabaneii L. , Tonia T. , Tristan M. , Vitols S. , Watine J. , Tugwell P. . (2560). GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence.
    เชียงใหม่ : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ .
Welch V. , Akl E. , Pottie K. , Ansari M. , Briel M. , Christensen R. , Dans A. , Dans L. , Eslava-Schmalbach J. , Guyatt G. , Hultcrantz M. , Jull J. , Katikireddi S. , Lang E. , Matovinovic E. , Meerpohl J. , Morton R. , Mosdol A. , Murad M. , Petkovic J. , Schünemann H. , Sharaf R. , Shea B. , Singh J. , Solà I. , Stanev R. , Stein A. , Thabaneii L. , Tonia T. , Tristan M. , Vitols S. , Watine J. , Tugwell P. . 2560. "GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence".
    เชียงใหม่ : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ .
Welch V. , Akl E. , Pottie K. , Ansari M. , Briel M. , Christensen R. , Dans A. , Dans L. , Eslava-Schmalbach J. , Guyatt G. , Hultcrantz M. , Jull J. , Katikireddi S. , Lang E. , Matovinovic E. , Meerpohl J. , Morton R. , Mosdol A. , Murad M. , Petkovic J. , Schünemann H. , Sharaf R. , Shea B. , Singh J. , Solà I. , Stanev R. , Stein A. , Thabaneii L. , Tonia T. , Tristan M. , Vitols S. , Watine J. , Tugwell P. . "GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence."
    เชียงใหม่ : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ , 2560. Print.
Welch V. , Akl E. , Pottie K. , Ansari M. , Briel M. , Christensen R. , Dans A. , Dans L. , Eslava-Schmalbach J. , Guyatt G. , Hultcrantz M. , Jull J. , Katikireddi S. , Lang E. , Matovinovic E. , Meerpohl J. , Morton R. , Mosdol A. , Murad M. , Petkovic J. , Schünemann H. , Sharaf R. , Shea B. , Singh J. , Solà I. , Stanev R. , Stein A. , Thabaneii L. , Tonia T. , Tristan M. , Vitols S. , Watine J. , Tugwell P. . GRADE equity guidelines 3: Health equity considerations in rating the certainty of synthesized evidence. เชียงใหม่ : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ; 2560.